• Tavuklu Kapama


    Bu yemeği ilk arkadaşım Pevin'in annesi Gürbüz teyze yaptığında yemiştim. Ellerine sağlık çok çok güzel olmuştu. Benim yaptığım tavuklu kapamada eşimin dediğine göre Gürbüz teyzenin ki kadar güzel olmada da güzel olmuş. :)) Tabii Gürbüz teyze tereyağı bol kullanıyor. Biz tereyağı pilavın içine sadece tadımlık koyuyoruz.
    Bu yemekte aslında nohut yok. Eşim tavuğu haşlarken haşlama suyuna koymuştu. Ben de değerlendireyim dedim. Nohutları pilavın içine karıştırsaymışım daha iyi olurmuş. Biraz kurudular. Bir de Gürbüz teyze etleri bütün bütün koymuştu, ben parçalayarak pilavın üstünü kapatmaya çalıştım. Pilav kurumasın diye. Bunun için yorumum yok bence her ikise de olabilir.
    Hem çok kolay hem de çok lezzetli bir yemeği herkese tavsiye ederim.

    Malzemeler:
    • Tavuk budu ve göğüs parçaları (5-6 tane)
    • 2 bardak pirinç
    • Tavuğu haşlamak için su, pilav için 4 su bardağı tavuk suyu
    • İstenirse yarım su bardağı nohut
    • 1 kaşık tereyağ, 1 kaşık sıvı yağ ve tuz
    Yapılışı:
    1. Tavuk parçalarını düdüklü tencerede ister nohutlu, ister nohutsuz haşlıyoruz. İçine bir bütün küçük soğanda atabilirsiniz.
    2. Pirinci 20 dakika suda beklettikten sonra, süzüp yağda pilav yapar gibi kavuruyoruz. 3 su bardağı su verip pişiriyoruz. 
    3. Pişirdiğimiz pilavı borcama döküyoruz. Üstüne 1 bardak su koyuyoruz.
    4. Üstüne tavuğu ister parçalayarak ister bütün bütün koyup 180 derecede pilav suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Sanıyorum 30 dakika.

6 yorum:

  1. GAYET GÜZEEL GÖRÜNÜYOR,
    AFİYET OLSUN CANIM...

  2. Tijen dedi ki...

    Geleneksel tariflerimiz ne güzeldir değil mi? Böyle tarifleri görünce bir köy sofrasına oturmuşcasına mutlu oluyorum ben.

  3. Betül İnce dedi ki...

    Çok lezzetli görünüyor Nilay'cığım gerçekten de, ellerine sağlık. Teşekkür ederim, ben de başarılar diliyorum yeni öğretim yılında.
    Bu arada yağlarını da almışsındır sanırım.

    Sevgilerimle.

  4. ANNE KEDİ dedi ki...

    Nilaycım ellerine sağlık, tam bizim seveceğimiz bir lezzet olmuş.
    Sevgilerimle...

  5. armina dedi ki...

    Çok leziz görünüyor, ellerine sağlık canım.

  6. Adsız dedi ki...

    I really like your blog.. verу nice coloгѕ & thеme.
    Dіd you deѕign thіs websitе yourself or did you hire someone to dο it for you?
    Plz reply as I'm looking to design my own blog and would like to know where u got this from. thanks

    Here is my web blog: wedding dresses