• Karnabahar Mücveri


    Geçen gün karnabaharları çok fazla haşlayınca, karnabaharlarda acayip yumuşak bir şeyler olunca ben de karnabahar mücveri yapmaya karar verdim. Çok da lezzetli oldu. Karnabahar yemeyen çocuklarınıza bir alternatif olabilir. Bizim evde böyle bir sorun yok. Çünkü oğlumun en sevdiği sebze karnabahar.

    Malzemeler:
    • Haşlanmış küçük bir karnabahar yada normal bir karnabaharın yarısı,
    • 3 dal taze soğan ve 1/4 demet maydanoz
    • 1 yumurta
    • Kuru nane, kırmızı tatlı biber, tuz
    • Aldığı kadar un (tahmini 4 kaşık dolusu)

    Yapılışı:

    1. Karnabaharlar ezilir. İçine doğranmış taze soğan ve maydanoz katılır.
    2. Yumurta ve tüm baharatlar konur. Un da azar azar konarak kıvamına bakılır. Koyu boza kıvamında olmalı.
    3. Tavaya çok az bir sıvıyağ konur ve tüm tavada gezdirilir. Tahta kaşık büyüklüğünde parçalar tavaya yuvarlak olacak şekilde konur. Arkalı önlü kızartılır.

5 yorum:

  1. Unknown dedi ki...

    Nilaycım harika olmuş ellerine sağlık sevgiler...

  2. Adsız dedi ki...

    Ben de karnıbaharı fazla haşladığım için ziyan olmasın diye karnıbahar püresini uydurmuştum. Ellerine sağlık canım, çok leziz görünüyor.

  3. Yeliz dedi ki...

    nilay blogunu ne zaman açsam iştahım kabarıyor:)

  4. Betül İnce dedi ki...

    Ben de çok severim. Hiç mücver olarak denemedim, tepside yapıyorum da. Çok lezzetli olduğuna eminim, ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.

  5. Idilmidil dedi ki...

    mesela bunu vegetarian menümüze ekleriz:))