• Patlıcan Kebabı

    Bu tarif Kibele Sofrası'ndan yapılmıştır. Ben bir cok blog arkadalarımı takip ettiğimi gibi , Kibele Sofrası'nın da sıkı bir takipçisiyim. Şahaserler çıkarabiliyor. Örmeğin son yaptığı portakal desenli pasta. Sitesini inceleyin sizde kendinize yakın tarifler bulacaksınız.

    Birde lütfen benim fotomla Banu'nun fotosonu karşılaştırmaya çalışmayın. Arada dağlar kadar fark var gördüğünüz üzere. :))) Ama bana inanın tadı çok güzel oldu.

    Ben patlıcanlı kebabını ayrıca patlıcanları yuvarlak yuvarlak kesip, aralarına köfte koyup, fırın torbasında da pişiririm. İsterseniz kullanacağınız köfteleri hazırda alabilirsiniz. Kolay patlıcan kebapta son derece lezzetli oluyor.

    Tarifte pek bir değişiklik yapmadım. Kırmızı biberim yoktu, yeşil biber kullandım. Bir büyük soğan kullandım. Sostada az tereyeğ az sıvı yağ kullandım. Bir de pul kırmızı biber yok.

    Malzemeler
    • 6 adet patlıcan
    • 500 gr kıyma
    • 4 adet yeşil biber
    • 1 büyük soğan, 6 diş sarımsak
    • 1 kaşık tereyağ ve 1 kaşık sıvı yağ
    • 2 büyük domates
    • tuz, karabiber
    • sarımsaklı yoğurt

    Yapılışı:

    1. Biberi ,soğanı ve sarımsağı küçük küçük yemeklik doğrayın. Kıymanın içine katın. Tuzunu, karabiberini ilave edin. Köfte yoğurur gibi yoğurun.
    2. Patlıcanları verev şekilde 3 yarık atın fakat birbirinden ayırmayın. Ayırırsanız da sorun yok. Kıymalı harç ile birbirine yapıştırabilirsiniz. Her yarığın içine kıymalı harçtan doldurun. Ben fazla doldurmuşum . Benim patlıcanlar gerilmişlerdi :)))
    3. Fırın tepsisine yerleştirip üstünü folyo ile kaplayın. Öceden ısınmış fırında 200 derecede pişirin. 50 dakika civarı sürüyor.
    4. Domatesler küp küp doğrayın. Yağla beraber kavurun, domates sosu hazırlayın. Sarımsaklı yoğurt ve domates sosu ile servis yapın.

3 yorum:

  1. Flame dedi ki...

    En sevdiğim yemeklerden biridir bu :) Resim içinde haksızlık etme bence kötü değil. Çok kolay bir tarife benziyor, sağol canım. Kibeleyede uğrayacağım hemen.

  2. Betül İnce dedi ki...

    Patlıcan olsun da bana, çok severim. Çok da güzel görünüyor, ellerine sağlık Nilay'cığım.

    Sevgilerimle.

  3. Adsız dedi ki...

    harıka gorunuyor canım ellerıne saglık. guzel sozlerın ıcın ayrıca tesekkur ederım cok ıncesın.
    sevgılerımle..