• Tavuklu Bamya Yemeği


    Teyzemin kızı Elif daha 5-6 yaşında iken sokakta oynar, teyzem "Eliffff koş gel bamya yemeği yaptım" dediğinde oyunu falan bırakır eve bamya yemeğe koşardı. Bamya yemeği bizim evde de bu kadar sevilir. Hele tavuklu yapıldıysa. Bizim evde herkes bamya tavuklu yapıldığında daha bir hevesle yiyiyor.
    Bu bamyalar dondurucudan değil. Ama ben dondurucuya da bamya koymayı tabii ki ihmal etmedim.
    Püfff: Bamyayı önce yıkayın, sonra baş kısımlarını ayıklayın. Böylece bamyanın sümüklenmesini önlemiş olursunuz.

    Malzemeler:
    • 1/2 kilo bamya
    • bir büyük soğan
    • 3 adet domates
    • 2-3 diş sarımsak
    • 1/2 kilo kemiksiz tavuğun but kısımından et
    • Yarım limon, tuz ve sıvı yağ
    Yapılışı:
    1. Sıvı yağda sotelik doğradığınız tavuk etlerini suyunu verip tekrar çekinceye kadar çevirin.
    2. Yemeklik doğradığınız soğanı ve ince ince doğradığınız sarımsağı da atın ve yağda bayıltın.
    3. Küp küp doğradığınız domatesleri de atın. Dometeslerde bayılsınlar.
    4. Yaklaşık yarım litre su koyun. Su kaynayınca içine ayıkladığınız bamyaları atın ve limonu sıkın. Tuzunu unutmayın.
    5. Önce harlı ateşte sonra yavaş ateşte yaklaşık 30 dakika pişirin.

7 yorum:

  1. ellerine sağlık canım,bamya sevemedim ben:-( ama tavuğa hayır demem:-)))afiyet olsun.sevgiler...

  2. zuzuların annesi dedi ki...

    Çoğu kimse sevmez ama ben bayılırım Bamya'ya:))Tarif çok iştah açıcı görünüyor canım...Deneyeceğim:))

  3. Ellerine salik canim harika gorunuyor...afiyet olsun sizlere...sevgiyle kal

  4. Betül İnce dedi ki...

    Nilay'cığım,

    Bu bamya gerçekten müthiş bir şeydir, bayılırız biz de, etli-etsiz, kızartması.
    Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor.

    Sevgilerimle.

  5. Ellerine sağlık canım.

  6. durutarifler dedi ki...

    Neslihan, banu , huriye , gökkuşağının rengi teşekkür ederim.

    Betül bamya kızartması nasıl bir şey bilmiyorum. Bir ara yayınlada biz de yapalım.

  7. Betül İnce dedi ki...

    Nilay'cığım,

    Bu kurabiye öyle dolapta neler kalmış derken çıkıverdi, gevrek yemesi kolay bir kurabiye oldu.
    Bamya kızartmasını Ç.kale de öğrenmiştim. Bamya zamanı iri ve uzun bamyaları ayrı satıyorlar ve z. yağında kızartma yapar gibi (yıkayıp kurtup tabii) kızartıyorsun ve üzerine sarımsaklı domates sos yapıyorsun.
    Zamanında irlerini bulunca yayınlarım.

    Sevgilerimle.