• Patates Salatası


    Daha önce mutlaka patates sevdiğimi söylemişimdir. Bazen Alman doğacakmışım diye düşünürüm. Almanya'da sadece patatesle ilgili yemekler yapan lokantalar var. Hah işte onlar tam bana göre. Zaten orada kendimi kaybetmiştim ben. Diyeceksiniz ki Alman yemek kültürü patates, lahana ve etten ibaret ama ben o patates kısmında takılıp kalıyorum. Özellikle bizim mutfağımızdaki patatesli börek benim favorim.

    Sizlere standart bir patates salatası tarifi vereceğim. Ben sadece üstüne biraz kapari döktüm. Onun o değişik tadı bence salatalara yakışıyor. Buyrun bakalım.

    Malzemeler:
    • 4 adet orta boy patates
    • 3 adet taze soğan (yoksa doğranmış ezilmiş 1 adet kuru soğanda olur)
    • 1/3 demet maydanoz
    • 3 yemek kaşığı kapari
    • 1/4 göbek marul
    • 1 adet limon, tuz, zeytinyağı

    Yapılışı:

    1. Patatesleri haşlayıp küp küp doğruyorsunuz.
    2. Marulu, taze soğanı , maydanozu doğrayıp içine katıyorsunuz.
    3. Bir minik cam kavanozda 1 limon, arzunuza göre tuz (ben bir 1 tatlı kaşığı koyarım.) ve 2 yemek kaşığı zeytinyağını çalkalıyorsunuz. Bu çalkalanmış karışımı patateslerin üstüne döküyorsunuz. Tüm salatalara aslında ben böyle yaparak koyuyorum. Salata sanki daha lezzetli oluyor gibi geliyor bana.
    4. En son kaparileri üstüne döküp servis yapıyoruz.

11 yorum:

  1. canım patatese de paparaya da bayılırım:-))))annem çok yapardı paparayı ama dediğin gibi süt bence de hepsini ıslatmalı,kuru çok fena oluyo.hatta bu akşam ben de yapayım evde kalmış pideler var birsürü,ziyan olmasın.ellerine sağlık,iyi iftarlar diliyorum.sevgiler...

  2. zero dedi ki...

    Ah ah sen bir de bana sor dedim içimden senin patates aşkını okurken. Patatesten ne yapılsa yerim desem yalan olmaz. Düşündüm de en çok hangisini severim, püreyi mi, böreğini mi, kızartmasını mı, salatasını mı, yok bulamadım tek bir cevap. Ben hepsi yazan o son şıkkı işaretlemek istiyorum Nilaycım:) Ellerine sağlık, harika görünüyor:)

  3. Yeliz dedi ki...

    bol limonlu patates salatası şimdi yenirdi yani ellerin sağlık nefis görünüyor

  4. durutarifler dedi ki...

    Neslihan sahura yap. Çok iyi olur gerçekten. Amaç zaten hatırlatmak.

    Zero'cum bence de ben de son şık . Hepsi hepsi .

  5. Ellerine sağlık canım en sevdiğim salatalardan biridir.
    sevgilerle öptüm.

  6. Idilmidil dedi ki...

    sevgili patatesciler,
    ben haftanin hergünü patates yiyen bir adamla evliyim o yüzden eskisi kadar ilgili cekmiyor bu sebze..ama o da yemeklerin yaninda bulgur pirinc makarna yemeye basladi artik..
    ancak size vakit bulunca bavyeranin en cok sevilen papates salatasinin tarifini yazarim. bendeki almanca.

  7. :))))) :))))))
    güldüm aklıma Valide Sultanım (annem) geldii :)
    Bayyılırr patatesli her şeye..
    sizinde elinize sağlık..hayrlı ramazanlar dilerim svglrr NuNu

  8. durutarifler dedi ki...

    Gökuşağının rengi patatesi kim sevmez ki..

    Yeliz'cim yenmez mi bek şimdi yine canım çekti benim.

    İdilmidil biz türkçe istiyoruz belki ingilizce de kurtarabilir ama sakın almanca gönderme. :))) Ama tarifi de mutlaka istiyoruzzzzz..

  9. durutarifler dedi ki...

    Bir dut masalı gülme gülme. Valla biz annein toprağındanız. Bloguma uğradığın için teşekkür ederim.

  10. Flame dedi ki...

    Patatesin her türlüsüne bende varım. Bayılıyorumm, nefiss gözüküyor.

  11. Adsız dedi ki...

    patates salatasını bende çok severim eline sağlık çok güzel görünüyor