• Hazır Baklavalık Yufkadan Peynirli Börek


    Valla çok güzel oldu. İşin püf noktası paketin arkasındaki sosu uygulamak. O zaman tam kararında bir börek oluyor. 12 adet yufkayı tatlı için kullanmıştım. Kalan 28 adet ( herhalde öyleydi ) yufkayı da börek için kullandım.

    Malzemeler

    • 1 paket hazır baklava yufkası,
    • 2 yumurta, 1 tane üstüne ayıralım
    • 2 su bardağı süt
    • 2 çay bardağı sıvı yağ
    • İçi için: 1 tabak beyaz peynir ufalanmış, 1/3 demet maydanoz 
    • Üzerine çörek otu ve 1 adet yumurta sarısı,
    Yapılışı:
    1. Yumurta, süt, sıvı yağı  karıştırıp, sosumuzu hazırlayalım

    2. Yufkanın 1 tanesini serin, üzerine hiç bir şey sürmeyin.İkinci yufkayı serin ve üzerine hazırladığımız sostan sürün. 3. yufkayı serin üstüne sos sürün 4. üstüne de sos sürün.  Bu şekilde 4 adet yufkayı üst üste dizmiş oldunuz. Kolay sarılması için 1. yufkanın sosla ıslanmaması gerekiyor, diğer yufkalara sos sürdüğünüz zaman 1. yufkanın ıslanmaması için yufkaları fazla bekletmeden hemen sarmak gerekiyor.
    3. Üstüne peynirli harcınızı serpin. Uzun kenarından başlayarak kalın bir rulo yapın. Parmak parmak kesin. Bu şekilde tüm yufkalarınızı sarın ve yağlı kağıt serilmiş tepsinize dizin. Üstüne yumurta sürün ve çörek otu serpin. 170 -180 derecede üstleri kızarıncaya kadar pişirin.


15 yorum:

  1. İlknur dedi ki...

    Bende patateslisini denemistim cok güzel olmuştu. Senin böreğinde harika görünüyor ellerine sağlık canım

  2. İlknur dedi ki...

    Bende patateslisini denemistim cok güzel olmuştu. Senin böreğinde harika görünüyor ellerine sağlık canım

  3. *mehtap dedi ki...

    çok merak ediyorum ama bu yufkayla börek yapmak kısmet olmadı,güzel bir tarif eline sağlık..

  4. Unknown dedi ki...

    Eline sağlık nefis bir börek olmuş:) hiç baklavalık yufkadan börek yapmamıştım denemeli:)sevgiler

  5. mutfagabuyrun dedi ki...

    ben çok seviyorum bu yufkayı canım.kıyır kıyır olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

  6. Unknown dedi ki...

    Hangi marka yufkaydı acaba canım hepsi güzel olmuyor,hep deneyeceğim aklımda bende bu sıralar çok görüyorum,ellerine sağlık :)

  7. Hanife Mert dedi ki...

    Eline emeğine sağlık Duru Tarifler.
    Çok severim peynir böreğini.
    sevgiler

  8. baklava yufkasıyla börek gerçekten ayrı güzel oluyor çıtır çıtır..Ellerine sağlık canım..

  9. Unknown dedi ki...

    çıtır çıtır bir börek ellerine sağlık sevgiler

  10. Elinize saglik afiyetler olsun:)

  11. durutarifler dedi ki...

    Uğurböceğim Bim'den almıştım ama hangi marka bilemedim

  12. durutarifler dedi ki...

    Mutlaka denemelisiniz.
    Herkese sevgiler

  13. Unknown dedi ki...

    Çıtır çıtır pek severim.
    Aldım bir tane canım..
    Ellerine sağlık.

  14. LeylaK dedi ki...

    Yanına da çay, afiyet olsun Nilay :)

  15. canımcım eline sağlık.
    yiyenlere şifa olsun:)