• Erikli Tart -2



    Hani ben erik suyu yapmıştım ya, meyve suyu niyetine içiyorduk. Bir de erik suyunu nişasta ile karıştırıp koyu kıvamlı bir muhallebi elde ederek tart yaptım. Tart hamuru yine diğer tart hamurları gibi. Tek farkı üstüne döktüğüm nişastalı erik suyu. Renk hamurun üstüne döktüğümde farklı bir kırmızıydı, fırından çıktığında farklı bir kırmızı. Lezzeti de son derece iyiydi.


    Tart hamurunun tarifi daha önceki tart hamuru tarifinde yazıyor zaten. Yalnız bu sefer tart hamurundan koca bir portakal büyüklüğünde bir parça ayıracağız. Bu parçayı ceviz büyüklüğünde koparıp koparıp yılan yapacağız. Bu yılanları nişastalı muhallebiyi tartın üstüne döktükten sonra karşıdan karşıya baklava şerklinde yerleştireceğiz. Sonra pudra şekeri serpip servis yapacağız

    Gelelim nişastalı karışımın tarifine. Oda son derece kolay. 2 yemek kaşığı dolusu nişasta. 1/2 lt erik suyu ve 1 bardak toz şeker. Ben yağ koymadım. İstenirse tereyağ konabilir. Bunu muhallebi kıvamında pişirdim. Biraz ılınana kadar bekledim. Bu arada üstü kabuk tutmasın diye karıştırdım. Sonra tart hamuruna döktüm. İşte hepsi bu.

5 yorum:

  1. Saliha dedi ki...

    rengı cok guzel ama....canım cektı..peltelı hazırlamak aklıma gelmemıstı hıc..ellerıne saglık paylasımın ıcın..bende bol bol erık marmelatı yaptım bu sene:))

  2. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor.sevgilerimle öptümmmmm...

  3. Yeliz dedi ki...

    nilay, bu aralar canım acayip kurabiye tart tarzı şeyler istiyor bende birşeyler yapmak istiyorum şu saatte erikli tart yenirdi yani, ellerine sağlık, sevgiler

  4. Idilmidil dedi ki...

    imdaaaaaaaaaaat! nilay bana lütfen bana söyle sebzeli mebsezli sulu mulu yemekler gönder lütfen...1 haftadir hollandadayim. kayinvalidem iyi kadn ama hazir yemekci tembel biri. yemeklerini mecburiyetten yiyorum. o kadar özledimki bizimkileri. az önce jan'a dedimki ben siemensten ayrilip lokanta acmaya karar verdim:-)kimse yemez dedi senin pisirdiklerini. bende sen bayiliyorsun digerleri niye yemesin dedim... bana bu konuda sanirim fikir yardiminda bulunursun arkadasim.. sevgiler
    naz

  5. durutarifler dedi ki...

    Binbirçeşni erik marmelatına da bayılırm ben. Hafif mayhoş tadıyla çok güzel

    İdil midil sana özel sebze yemekleri geldi.